دپارتمان تحقیقات آزمایشگاه میلاد

عملکرد و اهداف

اهداف مرکز عبارتند از:
• گسترش مطالعات پژوهشی بنیادین، استراتژی های تحقیق نوآورانه و برنامه های کاربردی آنها به عنوان پایه ای برای حفاظت و بهبود سلامت در سطح جامعه
• توسعه و تجدید ساختار منابع انسانی و فیزیکی علمی که توانایی کشور را برای جلوگیری از بیماری افزایش دهد.
• گسترش پایگاه دانش در علوم پزشکی و رشته های مرتبط، به منظور ارتقاء رفاه اقتصادی کشور
• اثبات وجود ظرفیت سرمایه گذاری درزمینه های تحقیقاتی


این مرکز در تحقق این اهداف، رهبری و هدایت برنامه هایی را جهت بهبود سلامت کشور با انجام و حمایت از تحقیقات فراهم می کند:
• علل، تشخیص و پیشگیری از بیماریها
• بررسی فرآیندهای رشد در جوامع پزشکی و دامپزشکی
• اثرات بیولوژیکی در سلامت افراد و آلودگی های محیطی
• آموزش افراد متخصص در زمینه تحقیقات پزشکی وعلوم پایه ی مرتبط با آن
میلاد…افق جدید در تحقیقات
بسیاری از مفاهیم و ابزارهای اصلی درک و بهبود سلامت از تحقیقات اساسی و هدفمند آمده است. دپارتمان تحقیقاتی میلاد نه تنها از این پیشرفت های اساسی حمایت می کند، بلکه با تحقیقات بالینی ، این فرضیات را به اکتشاف ها در علم پزشکی تبدیل می کند.

بیماری های مزمن
بیماری های مزمن – از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و افسردگی – باعث بیش از نیمی از مرگ و میر در سراسر جهان می شود.
این بیماری های درازمدت در افراد هر گروه سنی، هر دو غنی و فقیر در هر گروه قومی تاثیر می گذارد. بسیاری از بیماری های مزمن دارای اجزای ژنتیکی هستند که در بعضی افراد یا جمعیت ها خطر بیماری را افزایش می دهند. محیط زیست همچنین می تواند به ریسک کمک کند، و همچنین می تواند انتخاب شیوه زندگی، از جمله رژیم غذایی، فعالیت بدنی، و یا اینکه آیا شما سیگار یا یا خیر، باشد.
بیماری های عفونی و گرمسیری
• بیماری های عفونی در حدود 4 درصد از مرگ و میر در سراسر جهان را شامل می شود، از جمله ی این موارد میتوان به مرگ و میر حدود دو سوم کودکان زیر 5 سال اشاره کرد.
• تحقیقات علوم پایه میتواند منجر به درک عمیق تر از اینکه چگونه بیماری های عفونی از یک فرد به یک دیگر منتقل می شوند، چگونه می توان از این انتقال جلوگیری کرد و چگونگی درمان این بیماری ها کمک کند.
بیماری های خود ایمن
• بیش از 80 نوع بیماری کشف شده است که علت آن ، حمله سیستم ایمنی بدن به اندام ها، بافت ها و سلول های خودی است. بعضی از شایعترین بیماریهای خودایمنی شامل دیابت نوع 1، آرتریت روماتوئید، لوپوس اريتماتوز سیستمیک و بیماری التهابی روده هستند.
• اگر چه علل بسیاری از بیماری های خودایمنی ناشناخته باقی مانده است ، اما امروزه میدانیم ژن های مشخصی در ترکیب با عفونت ها و دیگر اثرات محیطی احتمالا نقش مهمی را در توسعه بیماری ها ایفا می کنند.
میلاد…آینده را می شناسد
با وجود آنکه نمی توان تصور واضحی از آنچه رخ میدهد داشت، اما این واقعیت مانع حرکت رو به رشد بشر به سوی آینده را نشده است. در عوض، کار ما این است که به طور مداوم در حال تحلیل روند آینده و تلاش برای ایجاد پل¬هایی بین امروز و فردا باشیم.
بسیار جذاب است که ببینید چگونه بیوتکنولوژی می تواند برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گیرد. شناخت آرایش ژنتیکی گونه ها، مبنای ژنتیکی بیماریهای قابل انتقال و اختراع تکنولوژی برای دستکاری و رفع ژن های جهش یافته، روش هایی را برای درمان بیماری ها فراهم می کند. امروزه پژوهش بر روی تکنولوژی های نوین سبب شده اند که دانش بشر بر روی عوامل ناشناخته به طور شگرفی پیشرفت کند.
میلاد ..شما را با خود همراه خواهد کرد
در این بخش چشم اندازها، ابزارها و منابع را برای بهبود کیفیت در زمینه¬ی علم و سلامت برای مردم فراهم کرده ایم. هدف کلی این است که با اشتراک گذاری استراتژی¬ها موجب افزایش درک عمومی از ماهیت تحقیقات زیست پزشکی بوده و در بهبود کیفیت سلامت نقش موثر داشته باشیم.
مشارکت با دانشگاه ها و موسسات عالی در حیطه ی بالین و علوم پایه پزشکی یکی از عملکردهای ثابت این مرکز است.گسترش زمینه های تحقیقاتی بویژه در دو دهه ی اخیر در کشور سبب شده است که آزمایشگاه میلاد به عنوان یکی از مراکز پژوهشی در سطح استان و استانهای مجاور مطرح شود. و هر ساله تعداد زیادی از محقیقین طرح های خود را در این مرکز ارجاع می دهند.

به اشتراک بگزارید
نوشته های اخیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *