تست اندازه گیری Anti MOG antibody

تست اندازه گیری آنتی بادی های ضد میلین الیگودندروسیت گلیکوپروتئین (Anti MOG antibody)

میلین غشایی است که مانند لایه محافظی رشته های عصبی را پوشانده است. میلین به میزان قابل ملاحظه ای سرعت انتقال امواج عصبی از رشته های عصبی را افزایش می دهد. میلین از جنس چربی و پروتئین درست شده است و یکی از پروتئین های مهم تشکیل دهنده آن میلین الیگودندروسیت (MOG یا Myelin Oligodendrocyte) می باشد. سلولهایی که میلین را تولید می کنند متنوع هستند و در سیستم اعصاب مرکزی این عمل توسط سلول های الیگوندروسیت انجام می شود.
در بیماری مولتیپل اسلکروزیس (MS) غشاء میلین آسیب دیده و سرعت انتقال امواج عصبی کاهش می یابد. در محلی که میلین آسیب دیده یا از بین رفته ضایعاتی به نام پلاک یا اسکلروزیس دیده می شود. بیماری MS یک بیماری خودایمن می باشد به این معنی که سیستم ایمنی فرد قسمتهایی از سیستم عصبی خود را مورد حمله قرار می دهد و معمولا آنتی بادی هایی بر علیه قسمت های مختلف میلین در این بیماری قابل اندازه گیری است. نقش این آنتی بادی ها در بیماری زائی و روند بیماری MS هنوز به خوبی شناخته نشده است.


تست Anti MOG antibody میزان آنتی بادی از نوع IgG موجود در بدن بیماران را بر علیه میلین الیگودندروسیت گلیکوپروتئین (MOG) اندازه می گیرد. میزان این آنتی در انواع مختلف بیماری MS و نوع DEVIC متفاوت می باشد و اندازه گیری آن ها به پزشک در تشخیص نوع MS کمک فراوانی می نماید.
آزمایشگاه میلاد با تهیه بهترین کیت امریکائی اندازه گیری آنتی بادی IgG اختصاصی بر علیه MOG ) Human MOG1-125) نسبت به اندازه گیری این آنتی بادی در سرم و پلاسمای بیماران مشکوک یا مبتلا به MS اقدام نموده است.

به اشتراک بگزارید
نوشته های اخیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *